Nowa Zelandia, Australia - Po drugiej stronie Ziemi
– Melbourne i Great Ocean Road
– Góra Aborygenów
– Ayers Rock (Uluru)
– Słynna opera w Sydney
– Wielka Rafa Koralowa
– Auckland – nowoczesne miasto
– Malownicze jaskinie Waitomo
– Zjawiska geotermalne w Rotorua
Program
1 dzień:
Zbiórka na lotnisku w Warszawie. Spotkanie z pilotem. Wylot z przesiadką do Australii.
2 dzień:
Kontynuowanie lotu, przesiadka w jednym z portów azjatyckich.
3 dzień:
Przylot do Melbourne. Na początku musimy przyzwyczaić się do odwróconej pory dnia i nocy, zatem z miejsca ruszamy na zwiedzanie. Melbourne to wyjątkowo piękne miasto, położone nad rzeką Yarra w pobliżu wybrzeża oceanicznego. Oglądamy budynki z czasów kolonialnych, raczymy się piwem i zważywszy na zmęczenie długim lotem spacerujemy po centrum. Nocleg w hotelu w centrum Melbourne.
4 dzień:
W tym dniu pojedziemy wzdłuż wybrzeża drogą uchodzącą za najpiękniejszą w Australii – Great Ocean Road. To czas, by podziwiać widoki, obserwować przyrodę i pospacerować po szerokich plażach. Dojeżdżamy do położonego na wybrzeżu Great Otway National Park. Wieczorem powrót do Melbourne na nocleg.
5 dzień:
Przejazd na lotnisko i wylot do Ayers Rock (aborygeńska nazwa to Uluru). Każdy ujrzy na własne oczy najsłynniejsze miejsce Australii. Obserwacja Ayers Rock o zachodzie słońca to prawdziwa uczta dla oczu i ducha. Nocleg w ośrodku turystycznym.
6 dzień:
Wcześnie rano wycieczka pod Ayers Rock. Wyjazd do pięknych skał i zarazem świętego miejsca – Kata Tjuta. Łatwy spacer doliną między skałami daje wspaniałe możliwości fotografii tego nieziemskiego krajobrazu. Przejazd na lotnisko i lot do Sydney. Wieczorem spacer w okolicy Opery. Nocleg w hotelu Sydney.
7 dzień:
Zwiedzanie centrum Sydney: Circular Quai z gmachem słynnej Opery oraz Harbour Bridge. Chwila wytchnienia w ogrodzie botanicznym. Katolicka katedra i dzielnica Darling Harbour. Rejs promem do Manly, miejscowości leżącej nad otwartym oceanem – ostatnia okazja do fotografowania opery i mostu Harbour Bridge. Wieczorem wjazd na imponującą wieżę widokową (płatne dodatkowo). Nocleg w hotelu w Sydney.
8 dzień:
Wycieczka w pobliskie góry Blue Mountains – Góry Błękitne, do miejscowości Katoomba. Góry zawdzięczają swoją nazwę porastającym ich stoki eukaliptusom. Zawarte w liściach tych drzew olejki eteryczne ulatniając się powodują, że góry wyglądają z daleka jakby były przykryte niebieskawą mgłą. Najbardziej znaną atrakcją okolicy jest formacja skalna o nazwie Three Sisters. Przejazd kolejką szynową i linową (płatne dodatkowo). Spacer po Katoombie, która była kiedyś miasteczkiem górniczym. Dziś można odwiedzić tu liczne sklepy z pamiątkami i bary. Po południu spotkamy się z australijskimi zwierzętami w parku. Koala i kangury to tylko niektóre z nich, które zobaczymy. Pod wieczór powrót do Sydney. Nocleg w hotelu w Sydney.
9 dzień:
Przejazd na lotnisko i kolejny lot. Lądujemy na samej północy Australii w Cairns w stanie Queensland – bramie do Wielkiej Rafy Koralowej, na tropikalnym wybrzeżu Australii. Przejazd do hotelu. Nocleg w Cairns.
10 dzień:
Dla chętnych fakultatywna, całodzienna wycieczka jachtem na Wielką Rafę Koralową (płatne dodatkowo). Podczas wycieczki lunch, podziwianie rafy i pływanie z rurką i maską. Na niektórych wycieczkach możliwe jest też oglądanie rafy przez szyby ze specjalnie przystosowanych łodzi. Spacer po nadmorskiej części miasteczka. Nocleg w hotelu w Cairns.
11 dzień:
Fakultatywna wycieczka do wodospadów Barron i pobliskiej górskiej miejscowości Kuranda, niegdyś górniczej, a dziś bardzo turystycznej (płatne dodatkowo). Osoby, które nie wezmą udziału w wycieczce, mogą spędzić czas w pełnym sklepów i barów Cairns lub wyjechać autobusem na jedną z pobliskich plaż. Nocleg w hotelu w Cairns.
12 dzień:
Wylot do Auckland, największego miasta Nowej Zelandii. Przejazd do hotelu i nocleg.
13 dzień:
Zwiedzanie Auckland: leżący niemal w centrum port jachtowy – wszyscy Nowozelandczycy są żeglarzami, a żeglarstwo to prawdziwa narodowa pasja. Przeprawa przez zatokę do północnej dzielnicy Devonport, gdzie zachowały się XIX-wieczne domy. Po powrocie do centrum, spacer ulicą – Queen Street. Wyjazd na wieżę obserwacyjną i radiową – Sky Tower, o wysokości 328 m (płatne dodatkowo). Nocleg w Auckland.
14 dzień:
Wycieczka na wybrzeże w okolice miejscowości Piha. Spacer przez składający się z endemicznych drzew i paproci las. Jeśli ktoś nie boi się marszu lekko pod górę, z pewnością dojdzie ścieżką aż do wodospadu. Czeka nas spacer plażą z widokiem na górującą nad nią Lwią Skałę. Odważniejsi mogą zdecydować się na kąpiel w stosunkowo chłodnym oceanie. Po południu jedziemy do Muriwai. Widzimy wielką kolonię głuptaków, które gniazdują na skałach. Głuptaki można obserwować z platform widokowych. Powrót do Auckland i nocleg.
15 dzień:
Wyjazd do jaskiń Waitomo, które odwiedzane są przez turystów przede wszystkim z powodu zamieszkujących je świecących larw, które wiszą na sklepieniu niczym gwiazdy. Jeśli pozwala na to stan wody część jaskini zwiedza się płynąc podziemną rzeką. Przejazd do Rotorua. Miasteczko słynie z okolicznych gejzerów, wulkanów
błotnych i innych zjawisk geotermalnych. Rosną też tu lasy drzewiastych paproci, otaczających liczne jeziora. Wizyta w centrum Rotorua, które od wieków było zamieszkiwane przez Maorysów. Zobaczymy autentyczny dom zebrań Maorysów i kościółek z elementami maoryskiego zdobnictwa. Nocleg w Rotorua.
16 dzień:
Zwiedzanie okolicy: obszar geotermalny Te Puia ze słynnym gejzerem Pohutu, zobaczymy ptaszka kiwi, zamieszkującego wyłącznie Nową Zelandię. Wybierzemy się też za miasto, aby podziwiać lasy drzewiastych paproci i szmaragdową toń jeziora. Przewidujemy wizytę w kolejnym rezerwacie, w którym oglądamy geotermalne zjawiska. W okolicy Rotorua widać, że żyjemy na planecie, która pod cienką skorupą jest bardzo gorąca. Nocleg w Rotorua.
17 dzień:
Rano fakultatywnie pławienie się w geotermalnych basenach lub dla odważnych możliwość emocjonującego raftingu na rzece Kaituna. Rafting nie należy do trudnych, odbywa się pod okiem instruktorów. W okolicznych plenerach kręcono liczne sceny kultowych Władców pierścieni. Chętni mogą skorzystać z okazji do odwiedzenia wioski Hobbitów. Po południu wyruszamy do Auckland. Wieczorem ostatni spacer wzdłuż nabrzeży. Nocleg w Auckland.
18 dzień:
Kończymy pobyt w Nowej Zelandii i wylatujemy do Europy.
19 dzień:
Przylot do Warszawy.
Program fakultatywny
– wjazd na wieżę widokową w Sydney,
– przejazd kolejkami w Katoombie,
– całodzienna wycieczka jachtem na Wielką Rafę Koralową,
– wycieczka do wodospadów Barron i miejscowości Kuranda,
– wjazd na wieżę Sky Tower w Auckland,
– wejście na baseny geotermalne w Rotorua,
– rafting po rzece Kaituna,
– wizyta w wiosce Hobbitów – Hobbiton.
Świadczenia
Zakwaterowanie:
15 noclegów według programu, hotele i pensjonaty o standardzie *** – pokoje 2 osobowe z łazienkami. W rejonie Ayers Rock (Uluru) i Rotorua nocleg w bazie turystycznej, łazienki do wspólnego użytku.
Wyżywienie:
Śniadania w hotelach, lokalnych barach i pakiety śniadaniowe.
Transport:
Przeloty wg programu wraz z opłatami lotniskowymi, wynajęte mikrobusy, komunikacja publiczna i miejska, pociąg, prom.
Ubezpieczenie:
Signal Iduna S.A.
Obowiązkowe składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy – 26 zł.
Realizacja programu turystycznego, wstępy do obiektów wymienionych w programie, wszelkie opłaty administracyjne. Pośrednictwo wizowe: wiza do Australii i dokument ETA do Nowej Zelandii. Opieka polskiego pilota na całej trasie
Informacje praktyczne
O wyprawie:
Wyprawa jest przeznaczona dla osób chcących aktywnie zwiedzać świat, znajdujących przyjemność w pokonywaniu trudów dalekich podróży i poznawaniu odmiennych kultur. Staramy się w miarę możliwości docierać również w miejsca położone poza obszarami masowej turystyki, ale nie unikamy miejsc atrakcyjnych i popularnych. Na wyjazd zapraszamy osoby nastawione pozytywnie do świata i do innych uczestników wycieczki, koniecznością jest sympatyczne i wyrozumiałe traktowanie otoczenia i innych ludzi. Proponujemy przede wszystkim aktywne i relatywnie tanie zwiedzanie znajdujących się w naszym programie miejsc. Nie należy spodziewać się luksusowych warunków zakwaterowania, jeśli takie noclegi się zdarzają, to należy je traktować jako wyjątek od reguły. Część noclegów może odbywać się w skromnych warunkach, a decydując się na udział w wyprawie należy mieć to na uwadze. Wyprawa przewiduje pokonywanie wielkich odległości samolotem. Osoby, które nie lubią spędzać czasu w samolocie, nie powinny brać udziału akurat w tej wyprawie. Zwiedzane kraje należą do bardzo dobrze zorganizowanych i zwykle wszystko na miejscu przebiega bardzo sprawnie. Podczas wyjazdu zdarzają się przejazdy komunikacją publiczną i miejską (Sydney, Melbourne i Auckland). Prosimy mieć na względzie fakt, iż czasem konieczne jest przenoszenie bagażu na krótkie dystanse – pomoc bagażowych zwykle nie jest możliwa. Prosimy zatem o zabranie jedynie takiego bagażu, który swoją wagą lub rozmiarami będzie wygodny do poruszania się. Wyprawie od początku do końca towarzyszy polski pilot, który służy Państwu pomocą w każdej sytuacji.
Szukasz dodatkowych informacji dotyczących imprezy – zadaj pytanie e-mailem egzotyka@almatur.pl lub na facebook.com/almaturwycieczki
Informacje praktyczne:
Informacje dotyczące realizacji imprezy, niezbędnego bagażu, aktualnych rozkładów lotów itd. zostaną przesłane pocztą elektroniczną w liście do uczestników najpóźniej na ok. 3 tygodnie przed wyjazdem. Prosimy o podanie kontaktowego adresu e-mail przy podpisywaniu umowy. Wyżywienie dla chętnych pomaga organizować na bieżąco pilot. Należy pamiętać, że odwiedzane kraje nie są tanie.
Informacje wizowo-paszportowe:
Dane paszportowe wymagane do realizacji imprezy należy wpisać do elektronicznego formularza danych dodatkowych. Link do formularza – dla wszystkich rezerwacji stałych – będzie wysłany automatycznie na adres e-mail klienta wpisany w rezerwacji. Brak wymaganych danych paszportowych i osobowych lub ich niezgodność z paszportem zabieranym na wyprawę, może spowodować dodatkowe koszty związane z realizacją imprezy turystycznej lub w ostateczności uniemożliwić uczestnictwo w zarezerwowanej imprezie. Wymagane min. 2 wolne strony w paszporcie ważnym min. 9 miesięcy od daty zakończenia wycieczki. Biuro pośredniczy w uzyskaniu wizy australijskiej i nowozelandzkiej. Wymagane formularze zostaną dostarczone do Klientów. Nie jest konieczne złożenie paszportu.
Informacje zdrowotne:
Należy zapoznać się z aktualnymi wytycznymi i zasadami dla podróżnych znajdującymi się na portalu MSZ – Polak za granicą: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nowa-zelandia, https://www.gov.pl/web/dyplomacja/australia. Odwiedzane kraje należą do najbezpieczniejszych na świecie. W Australii należy szczególną uwagę przywiązywać do ochrony przed słońcem, używając kremów ochronnych, okularów przeciwsłonecznych i nakrycia głowy.
Minimalna liczba uczestników w grupie: 10, maksymalna: 19
Kolejność zwiedzania może ulec zmianie.
Informacje o cenie
III ratę 1100 USD: walutową część ceny uczestnik przekazuje pilotowi. Kwota ta jest w całości wykorzystana na pokrycie części świadczeń (m.in. koszty programowe, transport lokalny, niektóre noclegi i posiłki). Część walutową ceny uczestnik zabiera ze sobą na wyprawę.
Cena wraz z częścią walutową nie obejmują:
– opłaty za wizy wg aktualnej stawki i kosztów jej uzyskania. Koszt uzyskania dokumentu NZeTA na wjazd do Nowej Zelandii – ok. 160 zł
– pozostałych posiłków nieujętych w programie, aranżowanych przez pilota (orientacyjny koszt ok. 20-30 USD/posiłek), możliwość tańszego wyżywienia – zakupy w sklepach spożywczych i tanich barach,
– wieczornych wyjść i rozrywek oraz pozostałych aktywności i wycieczek fakultatywnych (ceny uzależnione są od liczby chętnych, orientacyjne kwoty podajemy w liście do uczestników),
– zwyczajowych napiwków, ok. 70 USD,
– dodatkowych ubezpieczeń.
Terminy i ceny: Nowa Zelandia, Australia – Po drugiej stronie Ziemi
25.02 – 14.03.2024 19 dni 32159 zł (24159 zł + 1100 USD Promocja)
23.10 – 10.11.2024 19 dni 32159 zł (24159 zł + 1100 USD Promocja)
10.11 – 28.11.2024 19 dni 32159 zł (24159 zł + 1100 USD Promocja)
02.03 – 20.03.2025 19 dni 35199 zł (26399 zł + 1100 USD Promocja)
kontakt
Adres
Biuro Usług Turystycznych
"LUBLINIANKA-TOUR"
20-064 Lublin, ul. B. Prusa 8,
Budynek PZM-ot, I piętro, pok. 21
Dane do przelewu
BUT "Lublinianka-Tour"
ul. B. Prusa 8, 20-064 Lublin
Konto bankowe w Credit Agricole S.A. nr 79 1940 1076 3003 2653 0000 0000
Telefon
Biuro czynne:81-747 - 77 - 15
600 696 958
503 536 625
lublinianka-tour@kki.net.pl
Biuro czynne
pon. - pt. w godz. 9.30-15.00
sobota, niedziela - nieczynne